Retourneren

retourneren kixx online

Veel gestelde vragen

Bij Kixx Online heb je altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 14 werkdagen na de verzenddatum. Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt. .

Zodra we jouw retourzending ontvangen hebben sturen we je een e-mail. Daarna kan de verwerking van jouw retourzending maximaal 14 dagen duren. We sturen je een e-mail als deze retour verwerkt is, dan ontvang je binnen enkele dagen het bedrag terug op je rekening,.

De retourkosten zijn voor eigen rekening en afhankelijk van de retourmethode die je kiest:


Retourneren via de winkel: gratis (let op! de winkel is een afgiftepunt, dus zorg ervoor dat je je pakket verzendklaar meeneemt. De verwerking hiervan wordt gedaan op het hoofdkantoor.)


Retourneren via Returnista: vanaf € 3,99


Retourneren via PostNL: brievenbus vanaf €4,60 en pakketje vanaf € 7,25

Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je toch een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen.

Het kan zo zijn dat jouw retourzending nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van AfterPay. AfterPay staat los van ons, zij weten niet dat jij items hebt geretourneerd. We adviseren je daarom om dit aan te geven in de AfterPay app, dan pauzeren zij de factuur tijdelijk. Zo voorkom je eventuele extra kosten. Ook kun je ervoor kiezen om de gehele factuur te betalen, het "te veel" betaalde bedrag ontvang je terug zodra we de retourzending verwerkt hebben..

Indien online (sale)aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, is er de mogelijkheid om deze te retourneren. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.

Je kunt meerdere bestellingen in een retourzending voegen. Het is hierbij wel van belang dat de retourformulieren van de verschillende bestellingen worden bijgevoegd, zodat we alle benodigde informatie hebben om de zending te verwerken. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt.

Stap 1 Ga naar https://kixx-online.returnista.nl/

Stap 2 Kies voor de optie pakket wegbrengen of pakket laten ophalen en volg de stappen

Stap 3 Je ontvangt een bevestiging zodra wij jouw retour verwerkt hebben

Stap 1 Plak de sticker op de pakbon met daarop het postbusnummer op je pakket en lever deze in bij een PostNL afleverpunt

Stap 2 Je ontvangt een track en trace nummer bewaar deze goed

Stap 3 Je ontvangt een bevestiging zodra wij jouw retour verwerkt hebben

Stap 1 Breng je pakketje + retourformuler naar onze winkel Kixx Kidswear, Laat 177, 1811 EE in Alkmaar of naar de receptie van ons hoofdkantoor Nic Oud, Newtonstraat 46, 1704 SB Heerhugowaard

Stap 2 Een medewerker kan je retour in ontvangst nemen en zorgt dat deze binnen 7 dagen verwerkt wordt

Stap 3 Je ontvangt een bevestiging zodra wij jouw retour verwerkt hebben

Is een item kapot of ben je ontrevreden over een product? Neem dan contact op met onze klantenservice & stuur een foto mee van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing.

Heb je iets gekocht in de onze winkel? Dan verloopt de garantie ook via de winkel

  • Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen.
  • Retourneren in de winkel is gratis. Alle andere retourzendingen zijn voor eigen rekening.
  • Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering voor eigen rekening.
  • Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd.
  • Niet-identificeerbare retourzendingen worden voor maximaal 1 maand opgeslagen op ons hoofdkantoor. De klant kan zich melden via de klantenservice. Na deze periode wordt het pakketje via eigen administratie verwerkt en kan hier niet meer over gecorrespondeerd worden.
  • Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retouren. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.
  • Heb je bezorgkosten betaald? Als je alle artikelen uit je bestelling retourneert, krijg je ook de bezorgkosten terug.
  • Klopt je bestelling niet? Dit lossen we zo snel mogelijk voor je op! Neem contact op met klantenservice@kixx-online.nl of telefonisch via 072-7440055 (maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:00) en vermeld hier duidelijk jouw naam, bestelnummer en de items waar het om gaat.